tisdag 9 juni 2009

somrigt i vitt och grönt




Vitt och grönt i kombination blir krispigt och fräscht, och så var jag bara tvungen att ha en bild på de gröna blommorna med sina stabila, raka, liksom bestämda stjälkar. De blir en kontrast till de mer flyktiga vallmoblommorna med sina tunna, tunna, pappersliknande kronblad som böjer sig för vinden och fladdrar till medan de gröna pelarna orubbliga står kvar och sträcker på sig. På samma sätt var det med tröjan, som fladdrade i vinden, medan grytunderlägget lugnt låg kvar under de vackra lila blommorna. Mönstret heter "buske". 

2 kommentarer:

Ahlard sa...

Du gör supersnygga mönster. Jag blir så lycklig av att se tygerna, brickerna och kläderna. De ger en härlig känsla:) Haha jag är inte så bra på att sätta ord på saker, grymt bra i alla fall!

malin z sa...

Att mina saker "ger en härlig känsla" tycker jag är ytterst välformulerat, och att du dessutom blir "lycklig av att se" dem gör mig jätteglad! Det är ju precis det som är meningen.