måndag 6 juni 2011

grönt är skönt



Försommarens grönska är fortfarande intensiv, i massor av olika gröna nyanser som man liksom inte kan se sig mätt på. Man upptäcker ständigt någon ny nyans, eller kanske något nytt som blommar. Jag har blivit inspirerad och för första gången (konstigt nog!) tryckt bladmönstret i grönt. Det blev så fantastiskt bra! Tyg är inskickat till Formpress AB för bricktillverkning, och den här gången blir det runda brickor, både riktigt stora, 45 cm i diameter och några lite mindre, 31 cm. Förhoppningsvis har jag fått dem levererade till basaren den 17 juni, som jag ska försöka göra en inbjudan till idag. Jag vill också försöka hinna trycka lite till, kanske några dukar eller kuddöverdrag, för det blev så himla fint med de två gröna nyanserna att jag nästan inte nändes klippa sönder! Någon som vill beställa duk eller bricka redan nu?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen grönt!

Men visst har du kvar en bit tyg med gult tryck? Jag har nämligen en plan... ;)

Kram, H

malin z sa...

Kanske...ska kolla. Vilken storlek pratar vi om? Om jag inte har tyg, så får jag trycka nytt, helt enkelt. Väldigt nyfiken på din idé- är den hemlig?! kram